15 man & 4 dagar...

...ar Elsa idag!

Jag ar lite sen med min uppdatering. Jag har varit for lat med att tomma kameran pa bilder!

:)

Hur som haver, livet ar ungefar som vanligt. Det borjar bli kyligare om dagarna och kvallarna, men det har varit soligt for det mesta fortfarande. Mycket harligt!

Vi var pa 15manaderskontroll m Elsa haromdagen. Hon ar typ 82 cm lang, det var svart att fa henne att sta still forstas! Hon vager 11.3 kg, och enligt alla skalor ar hon "proportionelig" om det ar ett ord...




Hon pratar massa, och en del av det ar riktiga ord. Hon ater allt, men ar fortfarande hopplos med sovandet. Det ar jobbigt for att uttrycka det milt, men det ar som det ar. Pga av att hon ofta hamnar i var sang kanns det som om min rygg aldrig blir battre.

Elsa ar ocksa ett klatterbarn, det var aldrig Tova riktigt. Man maste alltsa ha STANDIG koll pa henne, vilket ju ar omojligt, sa det har blivit nagra blamarken de senaste veckorna! Tur att barn ar sa taliga... 

Bade Elsa och Tova har trotsstunder varje dag, sa det ar ju fullt os som hos alla hem med barn!

:)

Tova ska pa 3 1/2 arskoll i slutet av manaden, sa da har jag val kanske mer att rappotera om henne. Hon har borjat skriva sitt namn, och det ar vi ju stolta over forstas!




Pasken var lugn. Paskharen kom med chokladagg fr famor & farfar, och paket fran mormor & morfar i Sverige. Sa har sag det ut nar de glada barnen gick pa jakt:





Och sa har sag det ut haromkvallen nar taxi Kelly hade ett mycket speciellt jobb:





Igar var vi i "Waiwera hot pools" som ligger typ 20 min harifran. Det ar pooler med vatten fran varma kallor, med vatten fran 35 - 48 grader. Det var helt underbart, speciellt for en mamma med ond rygg! Nar tjejjerna blir aldre far de ocksa testa vattenrutschbanorna, men de var ganska nojda som det var. Det var en solig dag med klarbla himmel, men inte supervarmt i luften. Alltsa en perfekt dag for hot pools! Innan vi gick hem testade flickorna ett bilspel i den GAMLA spelhallen. Mycket kul att se...





Det far duga for idag, massa kramar fran oss!

Kommentarer:
Postat av: Ingela

Så mycket fina bilder! Alltid kul med uppdateringar förstås.

2010-04-09 @ 09:18:30

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits