December

Japp. Nu ar det julemanaden. Och aven om jag inte alls har nagra julkanslor sa har jag en dotter som pa forskolan lar sig ALLT och lite till om vad julen innebar. Namligen SANTA och JESUS. Och tydligen har bada presenter i langa banor...

Sa - jag bestamde mig for att vi nu ska gora saker pa Nya Zeelandskt vis. Sa mycket vi kan och orkar i alla fall...

Darfor fick Tova idag oppna forsta luckan i sin chokladkalender (ALLA pa forskolan har tydligen en san...). Det blev med favoritmotiv fran favoritfilmen for tillfallet:




Tova gillar dock inte konceptet "oppna en lucka om dagen". Hon ville ha mer choklad och ville oppna fler luckor. Saklart...

Vi plockade ocksa fram plastgranen fran vinden, med trasig fot - sa den far bo i en stor blomkruka. :) Tankte kla den imorgon. Maste dra pa alla de dar roliga grejjerna tror jag...

:)





Det ar tydligen forsta sommardagen idag. Det ar otroligt klibbigt och varmt, inte sa soligt for tillfallet dock. Men det har varit nagra fina dagar, och det kommer garanterat fler.

I sondags var vi och inforskaffade en tidig julklapp till Tova (och till Elsa nar hon blir lite storre). De hade REA, och da maste man ju passa pa... Inte en chans att Kelly kunde vanta till jul att satta upp den...

Det borjade sa har:




Och sen blev det sa har:





Kelly lyckades ocksa trixa till ett "tak", sa att de kan vara dar aven om det ar supersoligt - eller regnigt! Mycket popular present kan jag avsloja...


Har kommer lite andra bilder fran de senaste dagarna; forst pa Tova som bakade syltkakor med mig!




(Det ar forresten sa har Tova ler nu, nar kameran kommer fram...)


Elsa med finurlig min:





Elsa i trampolinen:





Elsa mar forresten bra nu, efter allt det som hande pa min fodelsedag. Jag hoppas vi aldrig hamnar pa sjukhus med nagot av barnen igen, det ar INTE kul! Daremot har vi fortfarande problem med att fa henne att sova sjalv. Det loser sig forhoppningsvis snart, men det ar jobbigt nar inte sana grejjer funkar! Det hjalper sakert inte att hon haller pa att fa massa tander till raga pa allt, och sa borjar det ju bli VARMT ocksa!

Hur som helst, jag hoppas ni har det bra hemma i Sverige, och att eran forsta advent var mysig.

KRAMAR fran oss!!! 

Kommentarer:
Postat av: Regina

Skönt att ni är friska och håller er borta från sjukhus! Fortsätt så!

Jag blir alltid lika förvånad när du pratar om årstiden, nu hajade jag till igen. "Första sommardagen", kan det vara sommar någonstans i världen just nu. Här känns det avlägset att det kan vara så. Är avis iaf, grymt avis, grrrr.

Jag tror att Elsa är en liten filur, är det så?

Hälsa hela familjen, från 3-barnsfamiljen :-)

/Regina

2009-12-01 @ 17:22:59

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits