6 december 2008

De senaste tva dagarna har Tova haft sammanlagt TRE "olyckor"! Inte sa att vi behovt aka till sjukhus eller sa, men tillrackligt for att det har blivit nastan det enda hon pratar om... Stackars liten...

Igar pa dagis hoppade och skuttade hon omkring som vanligt. Hon hoppade ned i sandladan, och landade tokigt, slog i ryggen och baksidan av knana. Tydligen grat hon inte sa mycket, men det var tillrackligt laskigt for att hon skulle prata om det hela kvallen nar hon kommit hem.

Idag pa morgonen foljde hon efter mig som en svans (mer an vanligt alltsa), nar jag holl pa att pyssla med tvatten. Hon bestamde sig for att stanga sovrumsdorren efter mig - nagot hon vet att hon maste vara FORSIKTIG nar hon gor, och sa hamnade tummen i klam! Dorren stangdes bara lite, men det var nog for att hon skulle bli rejalt skramd, och det syns ett  litet marke pa nageln.

Sen ikvall innan middagen, den storsta "olyckan". Kelly och Tova var ute och lekte medan jag lagade mat, det har varit tva underbart soliga och varma dagar. For er som vet hur vi bor, de var pa altanen utanfor koket, mot bushen, dar det alltsa ar ungefar en meter ned till grasmattan fran altanen. Vi sager at Tova KONSTANT att inte ga for nara kanten, att vara FORSIKTIG, och hon ar normalt bra pa att lyda just det kommandot. Vi vet inte om hon missbedomde sitt springande, eller om hon bestamde sig for att helt enelt inte lyda (det hander namligen...), men hon foll av altanen. Kelly hann se att hon var pa vag, men hann inte fram. Jag har ALDRIG sett honom sa radd, och sa arg pa sig sjalv... Tova var OK, men ordentligt chockad forstas. Forst var det svart att veta om hon var skadad eller inte, hon var helt slak i kroppen av chocken. Hon grat, men skrek inte, vilket vi tog som ett gott tecken, och efter nagra minuter kunde vi testa om hon kunde rora pa alla kroppsdelar. Puh... Det var jobbiga minuter, och Kelly var helt forstord, sa jag tog kommandot. Nagon maste ju tanka i sana har situationer, jag fick bli radd senare...

Nar hon fatt i sig lite mat och frukt, blev hon i princip som vanligt. Sa fort hon stannade till och tankte blev hon ledsen och sa "Tova fall down", men vi var overens om att det var ingen fara, och Tova var OK. Sa allt verkar ha gatt bra. Nu sover hon.

Suck. Vilken pars!!! Nu ska Kelly bygga staket...

Har ar nagra bilder fran de senaste, soliga dagarna. KRAM FRAN OSS!!








Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits