24 augusti 2008

Idag har det regnat FANTASTISKT mycket!!! Varan nerfart till huset har alltid varit halvdalig, men efter dagens aska och regnskurar (som fortfarande haller pa) ar den varre an nansin! Den sag ut som en fors nar vi kom hem forut idag! Det hade ocksa svammat over ned pa varan trappa mot huset, och det har ALDRIG hant forut!

Suck... Trotta pa regnet ar vi!

Forkylda ar vi fortfarande. Jag ar inte sa glad over att min hosta blivit varre. Forra forkylningen, i borjan pa min graviditet, hade jag hosta i tio veckor. Jag vet inte om jag orkar det den har gangen! Och har finns ingen hostmedicin till gravida, sa det ar bara att hosta pa. Ingen somn alltsa. Inte sa kul...

Trots vara snoriga nasor och hosta, bestamde vi oss for att gora en liten utflykt idag. Eftersom det inte gar att vara ute, akte vi till en inomhuslekplats med Tova. Hon hade kul, men da hon stojade runt mer an vanligt blev ju hostan varre, sa vi kunde inte vara sa lange. Vi lamnade i skon protest fran Tova... Kelly fick ett par harliga snytingar medan han forsokte satta henne i bilstolen!!!

:)

Efter detta aventyr akte vi forbi en av de stora leksaksaffarerna, och sag att de for sista dagen hade stor REA. Sa vi stannade och inhandlade lite till Tova. Det blev liksom en tidig 2-arspresent. REA ar bra... Det blev en liten "lassoffa", ett talt med tillhorande tunnel och playdoh. Mycket populart. Playdohn tankte jag inviga imorgon nar vi ar ensamma. Hon har redan lekt med det pa dagis, och de har berattat att hon gillar det, och dessutom har hon slutat stoppa det i munnen, vilket ju ar en klar fordel!

For ovrigt kan jag beratta om Tova att hon ar inne i en SUPERHARLIG period... Alla ni som har smabarn kanner nog igen den - nejsagarperioden... Suck... ALLA fragor far svaret "nä". Aven om hon vill svara ja, blir svaret ALLTID "nä"! Med sur uppsyn som gradde pa moset. Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller grata at elandet. Hur manga ar pagar denna period mantro???

:)

Dessutom kanns det som om hon ALLT hon sager/ber om sags med gnallig rost. Skittrist helt enkelt... Och varje maltid ar en kamp. Tjoho... Men det ar ju saklart inte alltid jobbigt. Bara nstan...

:)

Bilder nedan fran inomhuslekplatsen "Chipmunks" och Tova sittande i sin nya soffa i sitt nya hus!





Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits