Tova 8 manader

Ja, idag ar Tova hela 8 manader. Det har hant en hel del for henne sedan jag skrev sist...

Det ammas inte langre, utan nu ar det bara valling o "vanlig" mat som galler. Hon ar fortfarande inte jattefortjust i mina matpahitt, sasom potatismos eller gronsaksrora, men testar det mesta nu. Kiwifrukt gar bra, o "watercrackers" gillar hon skarpt. Hon tranar pa att tugga med sina sma tander, o det gar sakta framat. Hon har ett par nya p G i overkaken, o det har varit ganska jobbigt for henne, sa vi har fatt smorja pa lite bedovande salva om kvallen...

Harom kvallen bestamde hon sig for att nu var det dags att resa sig upp o sta, sa det gjorde hon! Hon tog tag i soffbordet, o stod upp!!! Gissa om mamma o pappa ar stolta - men skraja!!!! Det ar inte en lugn stund harhemma nu...

Oftast sover hon 10-12 timmar om natten, men de senaste kvallarna o natterna har hon haft det jobbigt, da hon blivit forkyld. Bakterierna kommer med all sannolikhet fran de barn hon traffat pa mammas gym. Ja, Du laste ratt - jag har borjat pa gymet! Det ar ett gym som tillhandahaller barnpassning for en billig penning pa formiddagarna, o det ar ju perfekt for bade mamma o Tova! Tova gillar MYCKET att leka med andra barn, o mamma behover VERKLIGEN ga pa gymet... :) Det var lite laskigt forsta gangen jag lamnade henne, men visste ju att jag ar i samma byggnad, sa det skulle vara enkelt om hon blev hysteriskt. Men inte da - det gick hur bra som helst! Hon brydde sig inte om det minsta att jag forsvann en stund! Sa det sa! Hon borjar bli stor nu, grodan...

Imorgon firar vi mors dag har pa NZ, far se vad Tova knapat ihop till mig... Hi hi hi...

Nedan en bild fran Tovas forsta "STÅ"! :)

KRAMIS!

Sta

Kommentarer:
Postat av: Börje

Stor tjej nu ju! Kul med gymmet...det är annat än vad jag sysslar med så att säga...Är inne i värsta spelstimmet igen. Ska du titta på schlager ikväll? The ark är ju med! Det stod om Rottne och Anders G idag i Sydsvenskan. Går gärna in och läs på www.sydsvenskan.se
Kramar!

2007-05-12 @ 17:36:43

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits