Elsa 14 man

Mars, och fortfarande superhett har hos oss. Det ar inte klokt! Lika mycket vinter och sno som ni har hemma i Sverige, lika ovanligt lang sommar har i Auckland. Skont, men jobbigt. Jag tror ni fattar vad jag menar. Jag klagar inte pa att det ar sommar fortfarande, men 100% luftfuktighet nagra ganger i veckan kan vara pafrestande pa manga satt!!

:)

Pa den har bilden pa Tova, fran igar kvall klockan 19 typ, ser ni att det ar inga problem som helst att ligga och lasa "Cinderella" med air condition pa full fras, med bara trosor pa...





Och har kommer bilder pa Elsa, en 14 manader gammal galen tjej som springer runt och tjattrar som bara den. Hon har ocksa borjat visa att hon ar slakt med mig och Tova, genom att vara OTROLIGT viljestark, sa det ar manga fighter hos oss varje dag.

:)





Pa bilden ovan ser ni Elsa med sin favoritdocka (som for ovrigt sager mjau). Det ar ju bara det att den dockan fick Tova i julklapp. Tova har varit ganska duktig pa att dela med sig, men nu i veckan bestamde hon sig for att Elsa inte langre fick leka med den. Tova ville egentligen inte heller leka med den, men ni vet ju hur storasyskon kan vara... Sa. Efter mycket brak och tarar, akte jag helt enkelt till billgaste lekaffaren och kopte en annan docka till Tova. Nu ar bada nojda och glada...

Och sa en bild pa Elsa fran i morse, med patvingad tofs...





Annars? Tja... Tjejjerna har varit lite forkylda, jag har ryggskott, men annars ar val allt som det brukar vara...

KRAM!

Kommentarer:
Postat av: Emelie Wahlgren

Hej. Hittade din blogg och tycker den är fin. Jag och min man bor nu på Värmdö utanför Stockholm. Vi har planer på att flytta till Nya Zeeland och driva en camp i coromandel. Jag har två små pojkar, äldsta pojken är 2,5 och yngsta 16 månader. Vore jättekul att få maila lite med dig för att kunna få fråga lite om hur det är att flytta och bi i Nz med barn. Med vänlig hälsning Emelie

2014-09-28 @ 18:07:53

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits