Elsa 23 mån

Det har inte funkat att göra inlägg här på ett par dagar, hoppas det funkar idag!

Nu är det bara en månad tills Elsa blir 2 år! Den månaden kommer fyllas med jul och annat förstås, och förhoppningsvis kommer det bli en bra sommar precis som i fjol. Det har i alla fall börjat bra!

Här kommer en liten lista med gott och blandat, känner mig lite för trött för att göra ett strukturerat inlägg...



* Elsa babblar massor, och nästan allt är på engelska. Trist, men jag orkar inte ha dåligt samvete hela tiden för det. Kanske kommer det mer svenska i framtiden, kanske inte. Jag gör mitt bästa, och för tillfället får det räcka.

* Tova och Elsa delar nu rum. Elsas spjälsäng förvandlades till en "vanlig" säng. Elsa är inte överförtjust i detta, men vi hoppas hon vänjer sig snart. För tillfället skriks det väldigt vid läggdags, och Elsa lyssnar bara när Kelly pratar med henne i detta läget. Hon vill bara vara med mig och vill sova "downstairs", men lyssnar när Kelly förklarar att "nu är det så här och det kommer bli bra". Det kommer nog ordna sig om ett tag, men det är lite rörigt för tillfället...

* Tova tränar varje ledig minut på de repliker och sånger hon ska sjunga på förskolans julavslutning om ett par dagar. Jag har tagit ledigt från jobbet för att komma med, det ska bli superkul!

* Jobbet funkar bra. Jag trivs, och de verkar nöjda med mig! Vi har företagsfest på fredag. Ska bli intressant att se hur alla är med lite extra i kroppen... Kelly kan inte komma med då vi inte har ngn barnvakt, men sånt är livet!

* Jag går på gymet tre dar i veckan, och är hyfsat duktig med vad jag äter. Jag jobbar långsamt mot min målvikt och mot en hälsosam livsstil. Det får ta den tid det tar. Jag är i alla fall på god väg!

* Om en dryg månad kommer mamma & syrran hit. Jag LÄNGTAR!!!

* Granen är uppe, och dekorerad med tjejjernas hjälp. Ska se om det blev ngt bra foto... I helgen hoppas jag hinna baka pepparkakor, Rocky Road och kanske lite annat godis som blir till förskolefröknarna och Elsas dagmamma.

* Varje gång Elsa går förbi granen säger hon "it's MAGIC!". Gullunge...

* Eventuellt kommer Kellys syrra med bihang hit till jul. I ärlighetens namn hade jag velat att det bara var vi, det var så skönt förra året med bara oss! Vi får se vad som händer. Hon är inte särskilt bra på att planera...














Kommentarer:
Postat av: rebecca larsson

hej ! oj du verkar ha fullt upp på dagarna !

du kan besöka min blogg och komentera om du vill. skulle vara roligt :)

Postat av: Anonym

Hej har en tävling "veckans blogg"

utser vinnaren 4 jan skynda skriv upp dig!!!

2011-01-03 @ 12:15:56

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits