Verkar som om man borde flytta hem till Sverige...

...enligt denna intressanta lasning:



The 20 happiest nations in the World are:


1. Denmark

2. Switzerland

3. Austria

4. Iceland

5. The Bahamas

6. Finland

7. Sweden

8. Bhutan

9. Brunei

10. Canada

11. Ireland

12. Luxembourg

13. Costa Rica

14. Malta

15. The Netherlands

16. Antigua and Barbuda

17. Malaysia

18. New Zealand

19. Norway

20. The Seychelles


Other notable results include:

23. USA
35. Germany

41. UK

62. France

82. China

90. Japan

125. India

167. Russia


The three least happy countries were:

176. Democratic Republic of the Congo
177. Zimbabwe

178. Burundi
   

Hela artikeln hittas har:


http://www.eurekalert.org/pub_releases/2006-07/uol-uol072706.php


Kommentarer:
Postat av: Lillan

Hej gudmor! Adrian här.. Tova är SUPER gullig!
Du är jätte fin på kortet du med. Här regnar det idag o vi passar mammas kompis Annas barn.. jätte jobbiga! Dom bara är i mitt rum hela tiden! Mammas nya kille Jonas är jätte snäll och ger mig saker. igår fick jag hans gamla rugby tröja! Den är JÄTTE stor!! Vi har roligt när vi ses. Han har ett fint hus men det bor många spindlar i det! Hans hundar Kalle och Oskar är två "tollare" snälla och gulliga.
Nu ska jag klä på mig sen ska vi fixa lite i mitt rum. Klockan är nu 09,30. Idag ska jag träffa min nya kusin, Sophia. Moster Yvette och Henrik kom igår kväll till mormor. Ha det så bra och hälsa till Tova.. Kram Adrian :-)

2007-04-19 @ 09:27:29
Postat av: Lillan

Hallå lilla sångfågel...Det var ett tag sen jag skrev på din sida... :-(
Men nu har jag läst o studerat er alla ingående ;-)
Ni verkar ha det hur bra som helst..Om man bort ser fr din hemlängtan.. Tova är bara huuur söööt som helst! En riktig liten sockertopp!
Avis...avis...!
Läges rapport fr Norrhult:
* Skolan går bra. Tog hem mitt köksbort i veckan o har nu ett alldeles egenhändigt gjort bord. Känns jätte bra..
* Adrian mår bra o skolarb. går mkt bättre. Han har kommit tillb. med stormsteg eft svackan.
Ska åka t Sthlm 1:a maj o sen 17:e maj. B o E gifter sig den 17 maj- borgligt.
Kände trycket att få en vigsel innan Paris vigseln.
Där inte Adrian är med.?!
Han har blivit väldigt god vän med Jonas o det funkar otroligt bra mellan dom. Jonas ser till Adrians behov på ett helt annat sätt. Att vara lärare har sina fördelar..:-)
* Isak växer o växer! Nu väger han 18 kg o är 1 m !
Han är som en liten kub! ha ha ha
Envis, vetgirig o glad. En lyckad kombination.
Sover nu hela natten men kissar i sängen utan blöja... Adrian var duktig som bara var 1,5 år när han slutade m blöja både dag o natt.
Men Isak kan så mkt annat.. Är inte rädd för ngt.
* Jonas ;-)
Full träff till 100%! Nu vet jag vad jag vill o det känns bara så rätt. Visst är jag nojjig.. men det blir bättre för varje dag. Känns som om alla världens fjärilar bor i magen när jag träffar honom!
Familjen tycker om honom o har verkligen tagit emot honom med öppna armar. pojkarna avgudar honom. Är han inte här frågar dom direkt när han kommer "hem".
* Sophia... ja henne ska jag få träffa för första ggn idag! Jätte spännande!
Nu ska jag fixa m tvätten, kolla alla barn o sen fixa lunch. Skolan/dagis är stängd för studiedag. Så därför är Oliver o William, Annas pojkar, här.
Livet rullar på o alla mår bra.
Susanne är med Behroz o flickorna på Kreta.
Behzad jobbar som vanligt..det gör Eva med.
Sam växer o tyvärr är han ofta sjuk..Förkyld, feber o snorig om vart annat.
Pär o Ia mår bra. Deras pojk är nu 2,5 år o det verkar gå bra.
Saman o Annas barn är åxå stora. Deras pojkar är 5 o 2 år.
Familjen för övrigt mår jätte bra.
Ha det så bra nu o pussa på Tova o krama Kelly.
Ge dig själv en stor o varm kram. Saknar dig lilla hjärtat...önskar precis som du att det inte var så jä*** långt mellan oss.
Men med lite tur o mkt pengar kanske Jonas o jag kan komma över. Han har släkt o känningar på NZ !
Vi hörs gumman o ha det gott.. :-)

2007-04-19 @ 10:20:50
Postat av: Regina (Ingelas kompis)

Jag har inte läst artikeln men jag gissar på att undersökningen gjordes på sommaren :-). Visst är Sverige ett härligt land och jag är oftast lycklig över att bo och leva här. Men vintern är lååååååång å så lång, glöm inte det när du längtar hem :-). Själv skulle jag besökt NZ i vintras va det tänkt med istället kom det en Matilda, så det får vi helt enkelt ta en annan gång. Vad tycker du, när är den bästa tiden på året för ett besök på NZ?
Har också funderat på att leta jobb i Australien, de ligger i framkant vad det gäller folkhälsan om jag förstått det hela rätt, å det är ju det jag vill jobba med. Hur ser det ut inom det området på NZ, folkhälsan? Kanske inte så lätt för dig att veta.
Otroligt söt tjej du har!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits