12 augusti 2008 - Tova 23 man

So we're home. Back in NZ, where the rain has been pooring down the last couple of days... :)

The trip home was not pleasant, and getting out of jet lag has been hard for both Tova and me, but we're getting there.

For you non Swedish speaking people, I'll soon be posting on my
other blog. This week, I promise!!!

:)

I will go back to Swedish on this one. Thank you for tagging along during our trip!!!
***************************************************************************************************************************
Japp, vi ar hemma. Det var en mycket jobbig hemresa... Tova var inte alls intresserad av att sova pa planet. Dessutom var jag installd pa 8 timmars vantetid i Bankok, men hade last fel pa min resplan. Det var 12 timmars vantetid!!! Som gradde pa moset anlande vi tidigt och akte sent. Forstas... Jag hade tur och kunde hyra ett rum pa flygplatsen, sa vi fick dusha, och Tova sov nagra timmar.

Jag ska inte ga in pa nagra detaljer, det ar huvudet for trott for, men flygresorna var rena mardrommen. Jag ar glad att de ar over.

Val hemma har det varit jattekrangligt att ordna till sovrutinerna, forstas. Med tanke pa att Tova inte somnat sjalv pa typ 9 veckor, visste jag att det skulle bli svart att fa till det. Men, vi ar pa god vag. Nu somnar hon i sin egna sang, sa lange jag sitter bredvid en stund. Hon har vaknat ungefar samma tid pa natten, och behovt trost. Men istallet for att skrika tills jag inte orkar lyssna langre, har hon de senaste tva natterna skrikit i ngn minut innan hon somnat om, och det ar ett jattestort framsteg! De forsta natterna kampade hon ju forstas med jet lag, precis som jag!

Hon har fragat frekvent efter all familjemedlemmar, och nya kompisar, men det var ju vantat. Tack och lov har det gatt supperenkelt for henne att vanja sig vid pappa. Han fick puss och kram direkt pa flygplatsen, och sen har det varit han som statt hogst i kurs nar det galler att leka!!! Skont for mamma, att fa lite andrum... :) De forsta dagarna fick hon lite panik sa fort jag lamnade rummet, men nu har hon lugnat sig med det ocksa. Idag borjade hon pa dagis igen, och hon blev inte ens ledsen nar jag lamnade henne! Hur coolt ar inte det?

Sjalv mar jag val sadar... Var hos barnmorskan igar, och det visade sig att de flesta av mina varden ar helt at skogen. Typiskt... Foglossningen ar dessutom jattejobbig. Barnmorskan beordrade vila, och det kanns deppigt... I 5 manader eller? Va?

Hur som haver, det borjar gora lite ont i hjarnan nu, ar fortfarande lite jetlagad tror jag...

Nedan ett foto fran idag, Tova ar 23 manader idag. Hurra! 

:)


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits