9 april 2008

Jag trodde Tova var pa battringsvagen, men nej. Horde hur hon hostade hela natten, sa vi gick till doktorn i morse. Oroninflammation och luftrorskatarr - igen, precis som i december och nar det nu var innan dess. Suck. Sa nu har hon fatt antibiotika igen. Hon har vagrat ata mat - har bara atit frukt idag, men jag hoppas det blir battre om hon ska pa dagis imorgon. Ar hon feberfri far hon ga, annars tar Kelly henne igen.

Jag har fatt fragor fran svenskar som hittat till min blogg angaende hur man gor for att bo och leva pa Nya Zeeland. Om ni tittar tillbaks hit vill jag bara saga att jag tyvarr inte har tid att maila och svara pa era fragor, det ar manga som undrar... Mitt basta tips ar att ringa eller maila till
Svenska Konsulatet i Auckland eller Wellington, eller ga in pa NZ Immigrationsmyndighets sida. Jag vet att det ar JATTESVART att fa uppehallstillstand, jag har Nya Zeelandsk man och har barn med honom, men anda var det inte sjalvklart att jag skulle fa permanent uppehallstillstand. Som i alla lander blir det svarare och svarare for varje ar att immigrera hit.

Nu till dagens foto - en sjuk och trott liten tjej. Kram fran oss!

image330

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits