Sjuk igen

Ja, lilla Tova ar sjuk igen - eller fortfarande egentligen. Hon har aldrig blivit bra. Febern ar borta, men hostan har pagatt i snart tre veckor, o senaste veckan har hon inte sovit som hon brukar. Sa idag akte vi till farbror Doktorn. Vid tidigare tillfallen har de inte velat ge henne medicin, men idag sa han att hon har bade oroninflammation och luftrorskatarr, sa nu fick hon antibiotika. Stackars liten. Illa smakar den ocksa forstas, men mamma tvingar den i henne ... Hoppas hon inte arvt min tramsiga installning till att ta medicin... :)

Annars har jag inte sa mycket nytt att rapportera. Jag betalade min och Tovas biljett till Sverige i helgen. Vi kommer den 13 juni (exakt 5 ar efter jag lamnade Sverige!!!!!!!) och aker den 5 augusti. Vet inte var jag kommer vara nar, det blir nog mest Smaland. Det blir en budgetsemester, men huvudsaken ar ju att jag hinner umgas med sa manga som mojligt. Borde hinna traffa de flesta under 8 veckor! Hoppas hoppas hoppas att det blir en finfin sommar nasta ar!

Har ska det nu vara var, men det har varit kallt och regnigt de senaste dagarna. Urtrist nar vi ar hemma och sjuka, att man inte kommer utanfor ytterdorren... Ja, ja. Vad ar val en bal pa slottet?

Nedan en bild pa Tova, sjuk - men sot i sin nya klanning. :)   KRAM!


Sjuk

Kommentarer:
Postat av: Lovisa

Det är görsketasuperkul att ni kommer hem! Kram Lovan

2007-11-07 @ 14:14:14
Postat av: Lillan

Lilla söta Tova...
Det är illa nog att vara sjuk.Sen till på köpet ska mamma tvinga i dig äcklig medicin! USCH!
Du blir mer o mer lik din mamma utreende mässigt.Söt som socker med andra ord. Fast det visste vi ju innan att du var söt.
Min honungspaj, mitt socker bär... Den sången passar dig ypperligt.

Idag gjorde jag det kinesiska testet om vilket kön bebisen skulle få...ha ha ha Ja, visst är det löjligt?! Men jag kunde bara inte låta bli!
Det liksom bara låg där framför mig på datorn.. ;-)

Det kommer då att bli en FLICKA...! Hoppas, hoppas, hoppas..
Jag vill verkligen ha en liten Hanna den här gången. Jonna var önsvärt också men det lutar mer mot Hanna nu. Det har liksom inte fallit sig så att jag o Jonas kollar efter pojknamn. Men visst har det kommit upp ett o annat. Men mest fornnordiska toknamn! Torkel, Orm, Tore, Ve osv.
Men i kväll pratade vi lite löst om ett bibliskt namn då Isak, Adrian o Jonas är bibliskt.

Så vi får väl se vad det blir. Vi har även bestämt att kolla könet på bebisen när det blir dax att gå på ultraljudet.

Det känns helt otroligt fortfarande, så visst är man lite tveksam om man verkligen ÄR med barn.
Jonas är lite försiktig med. Det är hans första så
man vill inte ge för mkt energi ännu.
Det känns underbart o spännande att få vänta barn igen o med en man som verkligen älskar o avgudar en.
Jag är så lycklig med Jonas, även innan så klart, men det känns speciellt nu när det ska skapas en liten avbild av oss.

Nog om det. Hoppas nu att Tova blir bättre. Vi håller kontakten o det känns underbart att ni kommer "hem" snart.

Massor av kärlek till er tre o ta hand om varandra.. Lillan

2007-11-11 @ 21:32:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits