Tova 15 manader

Har kommer en liten halsning fran ett varmt och klibbigt land pa andra sidan jorden... Puh, vad det ar fuktigt!!! Det ar inte alltid soligt, men varmt och klibbigt som sagt! Jag kanner ingen julkansla alls i det har vadret! Har inte pyntat alls heller, eftersom trotstrollet Tova bara river ner allt, och garna smakar pa det ocksa...

Hon ar verkligen supertrotsig nu, tjejen... Det tar pa mitt talamod, men det ar ju som det ska. Hon har kommit over sin andra oroninflammation och luftrorskatarr (forhoppningsvis), nu spokar nya tander istallet. Vi var och vagde och matte forra veckan, nu ar hon 10.5 kg tung och 78 cm kort. :) Liten mage har hon allt, sa fin sa!

Sin forsta julklapp fick Tova i sondags nar vi var pa mitt gamla jobbs julfest. Hon var minst, men lekte garna med de andra - storre - barnen. Hon tyckte hon var lika stor och tyckte hon kunde gora precis som dem! Jattekul att se hur hon ar med de storre barnen, det ser ju inte jag sa ofta. Sen var det ju ocksa spannande att se hur hon reagerade nar tomten kom... Pa avstand gick det bra, men nar det var dags for henne att hamta sitt paket tog det stopp. Hon vagrade ga nara! Sa det fick bli mamma som hamtade. Vi har provat att halsa pa tomtarna som sitter i shoppingcentrumen har, jag vill garna ha ett foto precis som forra aret, men det gar INTE. Pa avstand ler hon stort och pekar, men sa fort vi kommer nara ar hon som klistrad pa mig, och borjar grata om tomten pratar med henne. Hi hi hi... Det blir nog inget tomtekort i ar!!!

Annars inte sa mycket nytt att rapportera. Syrran aker tillbaks till Sverige pa fredag, hon bor med oss nu sista veckan. Kul att fa lite tid med henne innan hon aker. Det tycker ju Tova ocksa forstas. C far ett stort leende varje gang Tova ser henne!! Ikvall ar C dock pa middag med kompisar inne i staden. Jag sitter har och vantar pa att hon ska ringa for att bli hamtad. Vi far val se vad klockan blir innan hon ringer... :)

Hoppas ni alla far en fin lucia. Vi ska "fira" med den svenska barngruppen, men det blir mer en liten julfest med paket och kottbullar an lucia. Men vem vet, kanske brister vi ut i "Lusse Lelle" ratt vad det ar...

Avslutar med bilder pa Tova i sin "fairy dress" som hon fick pa sin ettarsdag, sa fin var hon pa julfesten i sondags!

Fairy dress

Kommentarer:
Postat av: Lillan

Hej lilla hjärtat!
Du el rättare sagt ni har den vackraste o söööötaste lilla älvan på jorden!

Idag snöar det i lilla Sverige. Rätt skönt faktiskt. Vi har haft rugguggel väder i veckor.
Men det hinner inte mer än landa så smälter det bort till ungarnas förtret.

Här hemma går livet lite lättare. Mitt illmående är något bättre. Det är JÄTTE skönt ska jag säga dig. Fy fan så dålig jag har varit!
Men nu känns det lite bättre o det kommer bara efter maten o lite strax innan sängdax.

Adrian är jätte duktig i skolan o han har fått huvudrollen i årets julpjäs. Han är så stolt. Ska försöka ta lite kort så jag kan lägga ut det på FB.
Han har haft lite ont i halsen o öronen men det verkar bättre nu.

Isak är det full rulle på..som vanligt. Han går inte så mkt på sitt dagis, då jag mår som värst har jag inte kunnat köra bilen, så han är då hemma med mig. Vilket han tycker är skönt. Han sover bättre nu. Kan faktiskt sova till nio på morronen jämfört med fem halv sex!!

Jonas jobbar röven av sig på skolan, hemma o ALLA åtaganden nu innan jul! Men han ska få vara lite ledig i tre veckor nu innan skolan börjar igen.
Övervåningen är fortfarande under arbete. Kommer inte att bli klar innan nyår som vi hoppades.
Men vi hoppas på våren o att vi då kan flytta upp sovrummet.

Yvette o Sophia var här i krokarna i en vecka nu. Den ungen är en solstråle. Dom åkte hem för att packa inför julfirandet i JAPAN?! Ja Henrik kunde inte komma hem till jul som det var sagt så hon åker till honom...? men till nästa jul ska vi ALLA samlas här hemma tänkte vi. I jul firar alla på olika håll o vi firar själva utan andra familjemedlemmar.

Jaha det var allt för denna gång. Hälsa Kelly o säg att han har världens vackraste fru o dotter. Han måste vara den lyckligaste på NZ... ;-)

Massor av kramar o en skön tredje advent önskar jag er. Vi hörs snart igen. Puss Lillan

2007-12-12 @ 12:17:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits