Varldens mest handelserika helg...

WOW, vilken helg. Jag ar i extas, det bubblar i magen! Ha talamod, min berattelse ar nog lite snurrig... Har inte sovit ordentligt pa tre natter!!!!

 

LORDAG

Vi borjade dagen med att aka o handla vaxter till tradgarde. Det blev mandarintrad o apelsintrad, magnoliatrad o ett par andra buskar som ska fixa insynen fran grannarna, och fyra sma juckapalmer. Coolt tycker jag, att kunna ha sana i tradgarden!!! :) Nar vi satte oss ner for att ata lunch tittade vi igenom veckans "property press". Vi gillar att kolla vad hus o land kostar, framfor allt for att Kelly jobbar i den branschen, men ocksa for att vi drommer om att kopa land/bygga dromhuset i framtiden... Well, vi sag en annons pa en tomt med hus pa i ett omrade vi gillar, som i det omradet, med den storleken hade ett bra pris. Sa, vi bestamde oss for att i alla fall aka o titta, det kostar ju inget! For er som har varit pa NZ, o om ni har varit o halsat pa mig, det ligger halvvags ut mot Piha fran west Auckland. Ute i bushen - bokstavligen - alltsa. Vi kom dit, det sporegnade... Vi gillade det skarpt... Inte huset, det ar ganska sunkigt o valdigt litet, men omgivningen - 1,65 ha bush = PRIVAT! Det ar bush med "native trees" vilket betyder att det ar fridlyst, o man far inte roja mer an det redan ar rojt. Inte mycket platt land, men....

Vi akte hem, o kande att detta var ett stalle vi skulle kunna bo pa. Det ar ett fantastiskt omrade, o vi skulle kunna bygga om sa att vi fick VARLDENS underbaraste hus... Men, nu.. Kan vi, vill vi? Vi har precis renoverat huset vi bor i nu, o trivs bra. Vi hade ju tankt bo har ett tag till... Men det ar ett valdigt bra pris, det kommer stiga i varde... Hur gor vi? Jag som inte ens har uppehallstillstand annu...

Vi dromde o planerade vad man skulle kunna gora med huset, om man bygger sa o sa o sa...

Kollade rugby pa kvallen, men har redan glomt om vi vann eller forlorade!

Sov ingenting den natten. Tankar tankar tankar...

 

SONDAG

Stadade frenetiskt huset hela morgonen. Kyl, frys o ugn fick sig en omgang ocksa. Bakade... Hyperaktiv trots ingen somn natten innan... :)

Ringde Kelly's foraldrar som foljde med oss pa annu en visning av huset. Bra att fa en annan asikt om lage, hus, pris, allt... De gillade det ocksa!!! Hjalp, vad skulle vi gora nu??? Lagga bud? Aka hem o fundera mer? Ar detta vad vi vill? Har vi rad att  "miss out". Nervigt...

Vi bestamde oss for att lagga ett bud. Sa spannande!! Kelly far sta sjalv pa alla papper saklart, eftersom jag inte har mitt uppehallstillstand. Typiskt... :) Maklaren lovade att hora av sig till oss pa kvallen, nar han hade presenterat vart bud till saljaren. SHIT!!!!!!

Vi akte hem, men kunde inte va hemma... Gick pa bio istallet. Svart att behalla koncentrationen kan jag meddela!!! Maklaren horde av sig, o ville komma forbi. Han hade ett motbud... Det var lage for oss att bestamma vad vi MAX kunde o ville betala, med forutsattning att banken sager OK, o att vi far salt huset dar vi bor nu!

De pris maklaren nu presenterade var for hogt for oss, o vi lade ett nytt bud under det. Laskigt... Maklaren passade ocksa pa att kolla in vart hus, o gora en vardering pa det. Tur att nagon hade stadat, eller hur... :) De vill forstas salja vart hus, o for dem kommer det bli en bra affar. De dealar med tre hus i den har affaren, mycket $$$!!!

Maklaren forsvann, o skulle visa nya budet for saljarna. Vi horde inget pa ett par timmar, sen ringde han o sa att de ville sova pa saken.

Jag kunde INTE sova!!! Kollade tre filmer i stallet, men minns inte vilka... :)

 

MANDAG

Jag stannade hemma fran jobbet, da vi behovde traffa banken o se vad de hade att saga om lan o sant trevligt. Vad sa banken da? Inga problem for Kelly att lana pengar om han saljer huset, men jag far inte lana en cent pga att jag inte ar medborgare. Inga chockerande nyheter, det var vad vi trodde. Lite irriterande dock... MEN, allt kirrat!!! Nu skulle vi bara fa OK fran saljarna pa priset, o "bara" salja huset...

Pa eftermiddan tog jag en tur till immigration, eftersom jag anda var hemma fran jobbet, o lamnade in all extra dokumentation till min ansokan. Brev o sant som ni darhemma skrivit, o annan information de fragat efter. TJOCKT kuvert blev det, igen! Nu ar det bara att vanta, o vanta, o vanta...

Vi vantade LANGE innan maklaren horde av sig o ville komma over. Tror klockan var typ 21 nar han kom igar. Saljarna hade accepterat vart pris, inte superglada, men de vill salja eftersom de ocksa kopt ett annat hus!!!! Sa, Kelly skrev pa, o sen var det uppgorelsen om att salja huset. Maklaren skrev saljarkontrakt, o ska komma forbi idag o ta bilder for annonser o internet. Puh!!! Vilka intensiva dagar!!! Sov inte natten till idag heller, for mycket att tanka pa. Om vart hus saljer for den summan vi vill flyttar vi in i "nya huset" senast den 28 oktobver. SNABBA RYCK!!!!!!

 

Idag ar det tisdag o jag ar TROTT. Fjarilar i magen av allt detta har jag ocksa...

 

Hoppas ni holl er vakna medans ni laste min hysteriska berattelse om helgen!

Kramis!

//Annelie

 

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits